GÖKÇEADA BİSİKLET TURU 1. Bölüm (Dalyan – Güzelyalı)

Her sene tatilimizin ilk günlerini Çanakkale Ezine Geyikli Dalyan Köyü’deki dedemiz ve ananemizin yanında geçiririz. Hasret giderir, yılın tüm yorgunluğunu üzerimizden atar, dinleniriz. Sonra o yaz planımız için yola koyuluruz. Bu düzen her sene bu şekilde süregelmiştir.
2019 yazında planımız Bozcaada ve Gökçeada Bisiklet Turu yapmaktı. İkisinde de evden bisikletlerimizle yola koyulduk. Çanakkale’nin bol rüzgarlı, zeytin ve deniz kokan yollarında tarih sahnelerinde yer alan tüm manzaraların seyriyle, üzüm bağları ve domates tarlaları arasında yol aldık. Alexandropolis’in agorasından Tenedos’u seyrettik. Troya Savaş Meydanından Abide’ye selam durarak Atalarımızı minnetle andık. Uzun lafın kısası bisikletle Çanakkale’yi özümsedik.

Gökçeada’yı hedeflediğimiz bisiklet turumuzun bu ilk bölümünde evimizden Güzelyalı’daki kamp alanına kadar geçen 55kmlik bir yolda bisikletli bir ailenin tura nasıl hazırlandığını ve nasıl yolculuk yaptığını göreceksiniz.

Kumkale Ovasının sıcak ve rüzgarlı toprak yollarında 45’C sıcaklıkta çocuklarla bisiklet sürmek gerçekten zor oldu. Hele evde hazırladığımız köfte ekmekleri köy kahvesinde 8 ayran ile gömdükten sonra ilerleyemedik. İlk gördüğümüz zeytinliğin gölgesine serildik ve bir saat kadar şekerleme yaptık. Turların ilk günlerinde çabuk yoruluyor insan. Akşam üzerine doğru Güzelyalı’ya yaklaştıkça kaslardaki sızılar arttı. O nedenle kamp alanına vardığımız zaman hiç çekim yapmadan bir an önce çadırı kurup, yemek yemeye dalmışız. Ama kamp alanını bir sonraki videoda ayrıntılı paylaşıyoruz. Çocuklarla yorucu bir günün ardından çadır içinde koyun koyuna sarmaş dolaş kahkalar içinde birer birer uykuya teslim olduk.

İyi Seyirler. Sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyoruz.