GÖKÇEADA BİSİKLET TURU 2. Bölüm ( Güzelyalı – Gökçeada )

Güzelyalıdaki Mola Camping’e ulaştık. Çanakkale’nin rüzgarı ve güneşi bizi fena hırpaladı. Çadırımızı kurduk. Hiç vakit kaybetmeden kızlarla Dardanelin serin sularında güneşi batırdık. Sabah çıkarken yanımıza aldığımız yemeklerimizi hazırdan yedik. Yan komşu ile kamp alanları ve ailelerin tatil anlayışı üzerine sohbetten sonra çadırda kolayca teslim olduk uykuya.

Sabah küçük bir sürpriz ile uyandık. Çadırımızı ve tulumlarımızı topladık. Bisikletlerimize çantalarımızı takacakken Duru’nun bisikleti Sonatin’in iki tekerleği de inmişti. Bir önceki gün girdiğimiz toprak yolda dikenler görevlerini yerine getirmiş bizi bu sabah kamptan geç göndereceklerdi. Tamiratımızı yaptık. Suçluyu bulduk. Hazırlığımızın ardından sizler için kamp alanının görüntülerini aldık. Mola Camping Çanakkale’de boğazın kıyısında ailenizle güvenle kalabileceğiniz bir kamp alanı. Videomuzun başında kısa bir bölüm ayırdık kendisine.
Yola koyulma vakti geldi. İstikamet Kordonda dondurma yemek için Doğan Pastanesi. Her yaz dondurma sponsorlarımız Dedemiz, Babannemiz ve Ananemiz. 15km bisiklet sürdükten sonra dondurmalarımızı yalarken boğazı geçen vapurları seyre daldık. Balıkçı kayıklarını izledik. Balık tezgahının etrafında gezen kedileri seyrettik.

Eceabat arabalı vapuru ile yarım saatte karşıya Gelibolu Yarımadası’na vardık. Bisikletlere ücret alınmıyor ve sıra beklemiyorsunuz. Avrupa yakasında Kabatepe İskelesine doğru yaklaşık 15 km kadar pedalladıktan sonra iskeleye vardık. İskeleden Gökçeada feribotuyla 1,5 saat sürecek yolculuğumuza yunuslar eşlik etti ve biz durgun denizin, muhteşem manzaranın tadını çıkardık. Akşamüstü saat 6 civarı Gökçeada’ya vardık ve kalmayı düşündüğümüz ilk kamp alanı olan Yıldız Koyuna 10km mesafemiz vardı. Karanlığa kalacağımızı düşünerek planımızı değiştirdik. Çünkü yorucu bir günün sonunda karnımız çok acıkmıştı ve deniz o kadar sakin ve temizdi ki biran önce yüzmek ve yorgunluğumuzu atmak istiyorduk. Sahil Güvenlikteki arkadaşlara da danışarak hemen iskele yanındaki Kuzulimanı plajında diğer karavan ve çadır kuran bir kaç ailenin yanına kurduk çadırımızı veeeeee attık kendimizi sıcacık!!!evet evet yanlış okumadınız sıcacık sulara. Çanakkale’nin denizinde yüzen arkadaşlar neden böyle dediğimizi anladı bile:))
Akşam yemeğinden Gökçeada yıldızları seyretmek için kumsalda yatmayı planlarken üzerimizde çakan şimşekler ve fırtınadan kaçarak çadırımıza sığındık. Ada bizi sakin karşıladı, kucakladı ama sonrası meşhur rüzgarı ile çadırımızı dövmeye başladı. Bakalım adadaki ilk gecemiz yoğun yağmur, fırtına ve plajdan gelen kumlarla nasıl geçecek?